Tuesday, February 14, 2012

SAH! DIN PUDURAYA AKAN BERTANDING DI JOHOR

Angin-angin dari selatan yang terus bertiup sepoi-sepoi makin menambah keresahan hati. Ramai yang gundah gulana menghirup angin itu yang terus menusuk ke tulang hitam dan paru-paru. Angin itu bercampur bau ekzos bas dan teksi yang saban masa singgah di Hentian Puduraya.

Selesai menghirup sisa-sisa terakhir asam pedas Parit Raja yang amat mahsyur di hati peminat asam pedas yang sebenarnya keliru yang mana satu asam pedas sebenar, Tukang Screw didatangi rakan-rakan lama dalam ABIM dahulu yang memohon jutaan maaf atas kelewatan mereka dan sebagai balasan mereka sudi membayar bil asam pedas Tukang Screw dan rombongan. Alhamdulillah, itulah hikmat lewat. "Maaf Syeikh, ana baru selesai mesyuarat di Markas PAS Simpang Renggam tadi. Banyak yang kita bincangkan tentang bakal calon PRU nanti. Nampak gaya makin banyak bendera hijau akan berkibar di bumi UMNO dilahirkan ini". Kata teman baik Tukang Screw yang sama-sama berjuang dalam ABIM suatu ketika dahulu dengan nada penuh teruja.

"Bagaimana dengan sahabat kita YB Salahuddin? Ana dengar nak bertanding di Johor?" Satu soalan sinis tiba-tiba terpacul dari mulut Tukang Screw. "Hahahahahahaha, YB Din Pudu kita dah tetapkan dalam mesyuarat tadi akan bertanding di Johor juga. Jemaah Johor dah setuju eloklah dia bertanding di Johor sahaja dan bukan di Titiwangsa." Jawapan spontan dari salah seorang rakan kepada rakan Tukang Screw yang dinamakan A sahaja." Kan elok kalau dia bertanding di Titiwangsa sahaja, banyak sokongan di sana." Celah salah seorang dari kami. "MasyaAllah, satu Malaya dah panggil dia Din Puduraya, kalau bertanding kat sana memang naya". Jawab A. "Apa yang nayanya?" Soal Tukang Screw. "Nanti makin bersambunglag skandal Din Puduraya kat situ nanti, penat kita nak mendengar skandal tu nanti, hahahahahahaha". Disambut dengan deraian ketawa kami.

Jadi yang pastinya, Din Pudu akan bertanding di Parlimen Pulai dan DUN Puteri Wangsa. Itulah percaturan PAS Johor dalam menentukan survival mereka menawan Johor. Kebarangkalian Din Puduraya untuk jadi MB Johor pertama juga cerah jika PR berjaya menawan Johor nanti. Bagi menarik sokongan pengundi bukan Islam, PAS johor juga telah menetapkan Kumutha a/p Raman sebagai calon di DUN TIRAM menggunakan lambang PAS. Tahniah PAS. Sebenarnya banyak perkara yang disembangkan kami sepanjang pertemuan tersebut. Malas Tukang Screw nak dedahkan perancangan PAS. Yang pasti Din pudu akan bertanding di Johor, itupun kalau PAS Pusat luluskan.

Selamat memasuki gelanggang YB. Tengoklah apa yang menunggu nanti.

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK