Thursday, December 3, 2009

SULTAN SELANGOR MURKA?

Sahabat Tukang Screw dari Shah Alam ada menyampaikan berita yang agak menarik tentang Hassan Ali. Katanya baginda Sultan Selangor amat murka dengan Hassan Ali berkaitan isu arak di Selangor. Baginda telah memerintahkan Hassan Ali mengadap baginda di istana tentang isu arak yang cuba dieksploitasi Hassan Ali. Dalam perjumpaan tersebut Hassan Ali cuba mempertahankan tindakannya dalam isu arak atas kapasiti beliau sebagai Exco Agama Selangor. Yang menariknya baginda tuanku meminta Hassan Ali diam dan menyatakan bahawa baginda sangat sedih berhubung isu ini kerana Hassan Ali sibuk mengharamkan arak tetapi gagal mendakwah rakan-rakan UMNOnya!

Baginda tuanku juga mengingatkan Hassan Ali bahawa Hal Ehwal Agama Islam adalah dibawah kuasa baginda bukannya di bawah Hassan Ali dan meminta supaya jangan memandai-mandai dalam hal ini. Perkara ini sepatutnya dibincangkan terlebih dahulu dengan baginda. Tuanku juga amat murka kerana selama ini Hassan Ali banyak menjual nama tuanku untuk menghalalkan segala tindakannya.

Sejauhmana kebenaran cerita ini Tukang Screw taknak komen. Tetapi sumber berita ini amat Tukang Screw percaya sebab dialah antara orang yang dipanggil bersama-sama Hassan Ali ke istana. Fikir-fikirkan...

No comments: