Thursday, August 11, 2011

ISU TINDAKAN JAIS TERHADAP GEREJA: TONY PUA AKUI WUJUD GERAKAN KRISTIANISASI GEREJA METHODIST DAMANSARA UTAMA






Akhirnya Tony Pua akui yang Gereja Methodist Damansara Utama ada menjalankan gerakan kristianisasi sejak mula ditubuhkan lagi sebagai Pusat Komuniti. Tambahnya lagi, sebelum ini gereja tersebut banyak memurtadkan penagih dadah berbangsa Melayu Islam di sekitar Chow Kit Road. Gerakan ini amat agresif kerana penagih dadah adalah golongan 'soft target' mereka dan amat mudah 'dibeli' dengan dadah dan wang ringgit. Apa yang berlaku sekarang di GMDU adalah memang benar dan pemimpin PR cuba gunakan istilah yang lebih terarah kepada PENCEROBOHAN TERHADAP KAWASAN PERSENDIRIAN DAN MAKAN MALAM PERSENDIRIAN bagi mengabui mata masyarakat.

Tony Pua dalam nada berbeza akui DAP amat takut dengan isu ini kerana ianya akan memberi kesan kepada mereka yang rata-ratanya adalah penganut kristian. Sudah pastilah undi Melayu/Islam terhadap mereka akan kurang dan kerjasama dengan PAS akan menghadapi masalah. Katanya lagi, hampir separuh orang Melayu yang hadir pada malam tersebut telahpun murtad dan lebih merosakkan lagi majlis tersebut ialah ada saksi yang telah membuat pengakuan kepada JAIS bahawa "SAYALAH ORANGNYA YANG TELAH DIBERIKAN WANG DAN TELAH DIMURTADKAN!"




Dalam pada itu Khalifah Lim Guan Eng juga menyedari hakikat bahawa isu ini akan menjejaskan sokongan Melayu kepada DAP dan mendesak pihak GMDU menyelesaikannya kerana ianya bukan isu politik tetapi lebih kepada isu kepercayaan dan keimanan. Beliau tidak mahu terlibat dalam isu ini kerana takut tersilap membuat tafsiran. Khalifah Lim Guan Eng telah arahkan Khalid Ibrahim supaya mendesak JAIS mengemukakan bukti-bukti sahih bahawa wujudnya kegiatan mengkristiankan orang Melayu oleh GMDU.






Sudah terang lagi bersuluh, apa yang hendak diselindungkan lagi? Kenapa Khalid 'Gagap' Berahim minta maaf sebelum siasatan dilengkapkan JAIS? Kenapa sibuk nak jadi 'Pak Turut' untuk tutup kegiatan kristianisasi ini? Atau adakah Khalid sendiri telah menjadi ahli gereja dan al-Kitab? Tony Pua boleh saman Tukang Screw kalau artikel ini hanya dakwaan palsu untuk menjatuhkan imej beliau!!!

1 comment:

Anonymous said...

mana pergi ibrahim ali...bkn dia selalu 'bersemangat' kalau isu2 org melayu ni...kui3