Friday, September 2, 2011

ADA LAGI YANG NAK KENE SCREW!!!

Awal mula pertama mula Tukang Screw ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin serta Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54. Harapan Tukang Screw agar sambutan Aidilfitri dan Kemerdekaan pada tahun ini bukan yang terakhir buat kita!

Sepanjang penghujung Ramadhan dan awal Syawal banyak isu yang timbul yang tidak dapat dikongsi bersama kerana kesibukan dan keghairahan kita menyambut Syawal termasuklah Tukang Screw. Almaklumlah, kena menghargai saat-saat sebegini sebelum ianya ditarik balik! Isu dakwaan Mohamad Sabu bahawa Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan sebenar amat menarik perhatian rakyat negara ini yang rata-ratanya bencikan komunis dan hanya segelintir menyanjung komunis (termasuk pemimpin PAS). Hanya berpunca daripada ceramah Mohd Sabu di Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu. Ramai pemimpin PAS "yang terpaksa" mempertahankan kenyataan Mohd Sabu dengan cuba memberi analogi bahawa sesiapa sahaja yang bekerja dengan British pada waktu itu yang dianggap penjajah terutama polis dan tentera perlu diperangi bagi membebaskan tanah air ini. Mereka cuba meletakkan tokoh-tokoh pejuang tanah air seperti Tok Janggut, Abdul Rahman Limbung, Mat Kilau dan Dato Bahaman sebagai pejuang kemerdekaan yang satu Malaya telah mengenali sejarah perjuangan mereka. Tukang Screw sendiri belajar tentang perjuangan mereka semasa sekolah rendah lagi. Rasanya tidak perlu diperdebatkan lagi peranan tokoh-tokoh pejuang ini. Apa yang Tukang Screw ingin timbulkan di sini ialah ADAKAH PEMIMPIN PAS MENGANGGAP KOMUNIS YANG MENYERANG BALAI POLIS BUKIT KEPONG SEBAGAI PEJUANG KEMERDEKAAN DAN MENYAMAKAN KOMUNIS-KOMUNIS TERSEBUT DENGAN TOK JANGGUT DAN YANG LAIN-LAINNYA? Bukan kecil anak pemimpin PAS yang berhujah menyokong serangan komunis terhadap balai tersebut seperti Dr. Mujahid Yusof (perlu ambil pengkhususan sejarah selepas ini), Dr. Dzulkifly Ahmad dan Tuan Ibrahim Tuan Man. Tukang Screw yakin sekiranya komunis berjaya menghalau British pada waktu itu nescaya PAS tidak akan wujud di muka bumi ini!!!

Jangan kerana hendak mempertahankan kenyataan pemimpin, PAS sanggup mengalih isu dan mengiktiraf komunis sebagai pejuang. Lupakah pemimpin PAS bahawa komunis menolak kewujudan tuhan dan agama? Cuba lihat dan renung kembali Perlembagaan PAS (tak guna jadi pemimpin PAS kalau perlembagaan parti sendiri pun tak tahu. FASAL 5. TUJUAN PAS IALAH: (1) MEMPERJUANGKAN WUJUDNYA DI DALAM NEGARA INI SEBUAH MASYARAKAT DAN PEMERINTAHAN YANG TERLAKSANA DI DALAMNYA NILAI-NILAI HIDUP ISLAM DAN HUKUM-HUKUMNYA MENUJU KEREDHAAN ALLAH. Persoalannya, adakah fahaman komunis itu menuju keredhaan Allah? Lupakanlah atau mansuhkan sahaja Perlembagaan PAS kalau pemimpin PAS gagal menghayati dan melaksanakannya. Sehingga kini pun PAS masih gagal menghayati dan melaksanakan Fasal 5. (2) Mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara!!!!! Apa jadi pada isu JAIS-GMDU? Di mana PAS?

Sebenarnya ceramah Mohd Sabu di Tasek Gelugor tempoh hari bukan hanya mendewakan komunis sebagai pejuang kemerdekaan tetapi turut mempertikaikan beberapa perkara yang Tukang Screw akan dedahkan tidak lama lagi. Selain Mohd Sabu, Tukang Screw akan paparkan juga perkembangan terkini isu JAIS-GMDU dan perancangan pemimpin DAP (Teresa Kok) yang menjadi perancang utama di sebalik isu ini bagi menutup gerakan memurtadkan umat Islam terutamanya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap JAIS!!! Alhamdulillah, sepanjang beraya di Utara banyak input dan VCD yang Tukang Screw terima dari rakan-rakan yang mahu beberapa isu dipaparkan untuk tindakan kita bersama.



PSSSSTTTT: VCD Din Puduraya dan JAIS-GMDU dah disebarkan di kampung-kampung di utara dan ramai pakcik makcik yang mengucap dan beristighfar panjang setelah menontonnya. Terima kasih kepada insan yang sudi mengeluarkan belanja mengedarkannya untuk renungan bersama. Dengar khabar rakan-rakan dari selatan juga telah menontonnya selain menonton filem-filem basi di TV!

2 comments:

Anonymous said...

Selamat hari raya bro. Gua pun dah tengok dua VCD tu kat Taiping, terbaikkkkk! kalau orang Melayu tak sedar jugak tak taulah gua nak cakap. Kalau ada CD ceramah Mat Sabun lagi baik bro.

ehsan GAP said...

aku baru pi beraya umah makcik..

xsangka punya benci kat matsabu

seminggu keluar isa dan maki kerajaan balik

kita xkisah kelantan pas jaga ...melayu jugak...berapi makcik nik ckp..

buat apa depa bergabung dgn DAP TU..

ANAK DIA MENCELAH CINA KATA NAK SAMA RATA..LEPAS DAPAT KUASA TAKDA LA..'
SINGPURE SKRG PUN CINA DGN CINA BERGADUH...


NASIB KO LAH PAS

KOMUNIS BERGERAK DARI RUSIA ..BYK NEGARA ISLAM tenggelam JADI KOMUNIS..QURAN2 Dibakar...ingat tu pas oi jika anda org yg punya fikiran....

gerakan dap sampai beli rumah nak dapt no alamat je targert pindahkan beribu almat...korang pas ada mmpu buat begini...

tenggelamlah ko pas macam negara utara rusia ..sejarah xkan menipu2 lagi