Tuesday, August 16, 2011

PERLUKAH PAS BERJUMPA PIHAK GMDU?

PAS diketuai Mohamad Sabu bersama 9 pemimpinnya yang lain akan berjumpa pihak GMDU pada hari ini bagi mendapatkan penjelasan berhubung isu 12 ORANG ISLAM BERADA DI GEREJA TERSEBUT PADA 3 OGOS 2011 SEMASA MAJLIS THANKSGIVING DINNER! Untuk makluman, usaha PAS untuk mendapatkan penjelasan dari JAIS pada 15 OGOS 2011 tidak diperkenan DYMM Sultan Selangor kerana tidak mahu isu ini dipolitikkan kerana baginda yakin campurtangan parti politik terutamanya PAS yang 'flip flop' dalam soal kesucian Islam akan mengundang 'bencana' kepada umat Islam di negara ini.

Persoalan di sini, mengapa PAS beria-ia ingin berjumpa pihak JAIS dan GMDU untuk mendapatkan penjelasan? Adakah PAS mampu menyelesaikan masalah tersebut? Adakah PAS mampu mengubah Enakmen Syariah Negeri Selangor? Atau tindakan tersebut hanya untuk menunjukkan bahawa PAS sebagai parti Islam prihatin dengan isu kesucian Islam? PAS dalam ceramah dan kuliah agama mereka sering mengingatkan kita supaya merenung kembali sejarah Nabi Muhammad S.A.W semasa peringkat awal Hijrah ke Madinah apabila baginda sering sahaja ditupu dan dianiaya oleh kaum-kaum Munafik dan Yahudi Madinah yang pura-pura menjalinkan hubungan baik dengan baginda. Pastinya pihak GMDU tidak akan menjelaskan perkara sebenar yang berlaku pada 3 Ogos dan usaha mereka mengkristiankan umat Islam di negara ini. Yang pastinya mereka akan menyalahkan JAIS yang menceroboh privasi gereja! PAS juga pastinya dengan CUKUP BANGGA akan menyatakan kepada pihak gereja bahawa isu ini sengaja dimainkan UMNO untuk merosakkan Pakatan Pembangkang di Selangor seterusnya memburukkan saudara seIslam mereka itu di hadapan Kristian! Jangan risau, PAS akan menerangkan kepada seluruh umat Islam di Malaysia bahawa isu ini hanya mainan politik UMNO dan tidak ada sebarang usaha memurtadkan umat Islam berlaku di gereja ini sepertimana dakwaan JAIS dan HASSAN ALI.

Ingatlah PAS, tindakan parti kamu ini tidak melambangkan Islam sebenar di mana musuh-musuh Islam sentiasa menunggu peluang dan ruang untuk menggunakan KEISLAMAN parti kamu untuk menodai kesucian Islam kerana parti kamu lebih pentingkan undi daripada Islam itu sendiri. Nauzubillah. Insya Allah Tukang Screw akan kongsi lagi video pemeriksaan JAIS untuk kita sama-sama muhasabah.

4 comments:

Anak Perelih said...

UMNO yang mempolitikan isu ini.. buktinya... BLOG ini sendiri.... munafik betul orang UMNO ni...

Anonymous said...

PAS telah menjual agama semata mau mendapat undi orang kafir...sepatotnya PAS menogak kan agama...PRU 13- PAS akan lingkop...

Anonymous said...

buta hati betul org pas nih ... owh lupo rakaman video x boleh dijadikan bukti .... khuikkkk ptuihhhhh

Anonymous said...

http://www.crusadewatch.org/