Thursday, August 11, 2011

TINDAKAN JAIS TERHADAP GEREJA: PEMIMPIN KRISTIAN DAH MULA BERSATU, ISLAM BILA LAGI?



Isu ini nampaknya makin hari makin penuh misteri kerana banyak misteri yang akan terungkai. Misteri yang bakal terungkai itulah yang menakutkan banyak 'tangan' yang selama ini berselindung di sebalik macam-macam kebebasan di Malaysia. Semuanya nak bebas, bersuara, berhimpun, media sampaikan bebas tukar agama! Apa yang Tukang Screw cuba 'highlight'kan kali ini ialah cubaan campurtangan beberapa individu dalam isu ini yang menunjukkan mereka mula bersatu untuk tangani isu ini.


Brendan Pereira

Amat tidak senang dengan kenyataan Hassan Ali berhubung perkara ini dengan alasan ianya tidak baik buat PAS yang merupakan minoriti dalam Kerajaan Negeri Selangor. Brendan juga menganggap Hassan Ali banyak 'menimbulkan masalah' di Selangor terutama dalam hal-hal melibatkan perlaksanaan undang-undang Islam! Yang lebih mem'pukimak'kan dalam hal ini ialah kedapatan Melayu-Melayu PKR dan PAS yang setuju dengan pandangan Brendan 'Haramjadah' Pereira ini yang mempertikaikan tindakan JAIS dan Hassan Ali. Si Haramjadah ini juga mencadang dan mengarahkan Khalid 'Gereja' Samad yang berjawatan lebih tinggi dalam PAS Selangor dari Hassan Ali supaya mengeluarkan kenyataan bagi meneutralkan Hassan Ali.



Majlis Peguam

Majlis 'Gampang' Peguam ini turut tidak senang dengan tindakan JAIS ini yang telahpun mengeluarkan kenyataan MENGECAM tindakan serbuan tersebut yang didakwa tidak berlandaskan undang-undang. Majlis ini juga telah menyediakan peguam bagi mewakili 12 orang Islam yang terlibat dari dari sebarang tindakan undang-undang. Adakah tindakan gereja MENGKRISTIANKAN umat Islam mengikut undang-undang dan perlembagaan? Majlis 'Gampang' Peguam sila jawab!


Tan Sri Ramon Navaratnam

Mangkuk sekor ni pun turut prihatin dalam isu ini walaupun menjadi Pengerusi Panel Penasihat SPRM. Beliau cuba "mencurah" minyak petrol dengan mengaturkan perjumpaan dengan kumpulan pemikir bukan Islam di mana resolusinya ialah AMAT KECEWA DENGAN TINDAKAN JAIS! Selain itu turut merancang untuk 'spin' isu bahawa Hassan Ali akan masuk UMNO dan sedang berusaha mendesak Pastor Daniel Ho mengeluarkan kenyataan balas menafikan kenyataan Hassan Ali dengan menjelaskan bahawa program makan malam yang diadakan adalah untuk mengeratkan hubungan dengan orang Melayu/Islam.

Teresa Kok

Exco Selangor yang amat tidak berpuas hati dalam isu ini. Sedang merancang dengan beberapa pemimpin dan Exco Kristian untuk menggugurkan Hassan Ali dari jawatan Exco selain menjahanamkan karektor beliau dengan memberi gambaran negatif terhadap Hassan Ali kepada media. Menjadi penasihat utama Tan Sri Raymond Navaratnam dalam menangani isu ini (melindungi aktiviti kristianisasi). Turut mendesak Khalid Ibrahim untuk memaksa Pengarah JAIS memberikan penjelasan dalam mesyuarat Exco Selangor dan memohon maaf kepada PENGANUT KRISTIAN!


Nanti Tukang Screw akan dedahkan lagi pihak-pihak yang cuba campurtangan dalam isu ini. Kalau dilihat daripada senarai di atas, sahlah semuanya kristian kecuali Majlis Peguam (ramai kristian dalam majlis ni). Moralnya, pemimpin kristian sedang bersatu melawan JAIS dan Hassan Ali atau lebih tepatnya melawan ISLAM. Tapi apa yang pemimpin Islam di Malaysia buat? Salah menyalahkan antara satu sama lain dan menjahanamkan sesama sendiri.


Tepuk kopiah/serban tanyalah iman!











1 comment:

theprofessor said...

I know that Pukimak Brendan well but I am surprised Navo had stooped that low. Supposed to be brainy one as he had worked with Finance Ministry kan?

By Kokskru