Friday, October 30, 2009

KESIAN, HASSAN ALI KENA SCREW!


Malam yang dingin di Anjung Rahmat, tempat 'orang bulan' lepak-lepak. Tukang Screw dipanggil oleh YB parti bulan untuk sembang-sembang dan pekena teh tarik, kopi tarik dan macam-macam tarik lagi. Lepas isya Tukang Screw dengan kain gombang terus pergi Anjung Rahmat. Apalah yang YB ni nak sangat jumpa Tukang Screw malam Jumaat ni. Bini Tukang Screw pun muncung aje nampaknya.

Alkisah, sesampai aje Tukang Screw di sana adelah 3-4 orang lagi ahli mesyuarat kedai kopi yang turut hadir mesyuarat khas parti bulan pada 28 Oktober lepas. YB sahabat Tukang Screw terus buka mulut bertanya Tukang Screw yang tak sempat lagi nak angkat kain gombang. "Apa yang anta tahu pasal mesyuarat semalam?" Tukang Screw pun dengan muka ala-ala Ebby Yus menjawab balik. " Ek eh, YB ni sudah gaharu cendana pula!" Alah, ana saje nak test anta. Manalah tau, anta dapat info yang lagi pelik. Kata YB kepada Tukang Screw. Apa yang Tukang Screw tahu, mesyuarat malam tu parti bulan nak bersihkan Selangor dan adakan seminar khas pada awal Disember nanti.

Ini ana nak bagitau anta, sebenarnya lebih dari tu lagi mesyuarat malam tu, sampai pukul satu pagi baru selesai. Itupun pasal 2-3 orang yang sudah buat muka macam unta padang pasir menguap panjang. Ha ha ha, syukran YB. Inilah yang ana hendak dengar. Anta punya pasal ana sanggup kasi itu tanah dekat Kubang Kerianlah. Kata YB sambil tergelak. Apa yang lebihnya YB mesyuarat malam tu? Sabarlah Tukang Screw, ana nak order maggi goreng dululah.

YB Pokok Sena sibuk dengan SMS dari mula Tukang Screw sampai... Ha ha ha..SMS dengan aweklah tu sampai senyum ke telinga. Mereka pun manusia juga yang punya nafsu. Nak dijadikan cerita, malam tu semua AJK parti bulan hadir termasuk Nik Aziz. Ana pun pelik, sebelum ni tak pernah orang tua tu nak datang mesyuarat pusat. Tu sebab dia tak berapa nak ngam dengan AJK. Nampak gaya dah nak jalan orang tua tu pasal buang tabiat datang mesyuarat. YB Pokok Sena menyampuk dengan selamba, "Kalau dia jalan, makin terang bulan kita ni." sambil ketawa terkekeh-kekeh. Tukang Screw pun balas, "Wah, YB-YB ni berani kutuk nampak, kalau depan orang tua tu pijak semut pun tak mati!"

YB pun sambung ceritanya yang ala-ala cerita penglipur lara.

Pasal nak menyedapkan hati orang tua tu, Hadi Awang terus kasi Nik Aziz memberi sepatah dua kata yang macam kuliah maghrib. Kau tau Tukang Screw, Nik Aziz mintak sangat perubahan dalam PAS sedangkan dia tak tau yang orang lain mintak dia sendiri berubah. Dia masih mahukan EGM parti bulan diadakan atas alasan untuk membersih kepimpinan parti. YB Pokok Sena dengan machonya menyampuk, " Huh, macamlah dia tu bersih sangat!" Parti bulan kena dapat mandat baru, barulah senang kita nak laksanakan dasar-dasar sedia ada terutama dasar bersama pakatan haram.

Setelah selesai bagi kuliah, ahli mesyuarat apa lagi... terus SCREW Nik Aziz tanpa belas kasihan. Kasihan ana tengok Nik Aziz, kata YB. Ahli mesyuarat dah bengang sangat dengan Nik Aziz yang selalu sangat cepat melatah tak tentu pasal terutama dalam hal-hal melibatkan parti. Kau tahu Tukang Screw, apa yang malaun tu cakap kat Nik Aziz? YB Pokok Sena tanpa disuruh menjawab terus melakonkan dialog yang digunakan untuk SCREW Nik Aziz.
"Kami hormat Tok Guru pasal tua dan lama dalam PAS, kalau macam nilah perangai Tok Guru yang kita hormati yang dok merapu, mencarut tak tentu pasal sapelah yang nak hormat lagi. Jangan sampai kami gelar Tok Guru 'TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI DAH NAK MAMPUS'!" YB Pokok Sena pun sempat beralas gak, "bukan aku yang kata, depa yang dok kata. Aku ajuk aje apa yang depa kata." Tukang Screw pun apa lagi, gatal tanya siapa yang paling kughang ajaq malam tu? Sape lagi kalau bukan si Hanipa Buncit tu...hahahahahaha". Kata YB Pokok Sena.

YB pun menyampuk, "Yang ana dok heran tengok orang tua tu, puaslah puak-puak ni dok kutuk dia, muka dia selamba je. Macam takde perasaan." YB Pokok Sena menyampuk lagi, " Dah dasar keldai tua, memang macam tu!"
Yang ana paling kesian malam tu, si Hassan Ali Al-Araki, teruk dia kena SCREW malam tu, sampai merah padam dan tak dapat nak angkat muka. Anta tau, apa yang dia kena carut malam tu? Manalah ana tau YB oiiiii! Hassan dituduh terlalu gelojoh nak jadi hero Melayu dengan melaksanakan beberapa hukum Islam di Selangor. Ana dah pesan dulu kat dia, kita ni bertopengkan hukum Islam untuk tarik sokongan orang Melayu. Apa ke tidaknya, habis arak nak diharamkan penjualannya di Selangor. Betul gak kata Khalid Berahim, kalau arak takde tak masyuklah tabung Pakatan Haram. Si Hassan dituduh lagi sebagai cuba meruntuhkan dan menikam Pakatan Haram dari belakang. Ana pun setuju gak benarnya dengan tindakan Hassan Ali, tapi ape nak buat, kena ikut majoriti gak. Ini semua politiklah Tukan Screw.

Tapi ana respek betullah dengan Hadi Awang, hebat betul lakonan dia malam tu. Habis Nik Aziz dikipas dan dipertahankannya dari tohmahan serta kutukan ahli mesyuarat. Ramai gak ahli mesyuarat yang nak Nik Aziz berundur seperti desakan Maha Firaun. Tukang Screw pun buat-buat tanya, sape pulaklah Maha Firaun tu? Che Detlah, sapa lagi. Jawab YB Pokok Sena. Hadi Awang ana tengok sebok menafikan ada masalah dalam parti bulan. Bohonglah tu, kita dalam family kecik pun ada masalah inikan pulak dalam parti bulan. Tapi ana tau kenapa dia cakap macam tu, mentang-mentanglah Nasha tu bisnes ada untung, setiap bulannya dia payung Hadi Awang. Tukang Screw dengan gatal mulut saje tanye, "Sape pulak kasi Nasha bisnes?" YB Pokok Sena apa lagi terus tepuk meja..."UMNOlah, sape lagi".

Hadi Awang jugak menafikan bahawa wujud komplot untuk pengaruh Nik Aziz untuk desak adakan EGM parti bulan. Tapi ana tau, Al Juburi yang punye keja ni. Ana dulu nyaris jadi 'boy' dia...hahahahahahahaha. Tambah Hadi Awang lagi, isu kerajaan perpaduan takkan timbul lagi dan segala masalah akan diselesaikan mengikut saluran yang betul. Pi dah! YB Pokok Sena menyampuk lagi."Kalau dah dasar tak pernah pakai underware tu, semua cerita dok merapu. Depa senyap-senyap pi bercuti kat Londonlah, Australialah, Singapuralah. Aku ni paling jauh pergi Danok aje."

Tapi yang best, wakil KL dengan Hanipa Buncit dok berkeras mintak Hassan Ali letak jawatan supaya EGM tidak diadakan. Apalah yang depa benci sangat dengan si Hassan ni. Ana pun tak fahamlah. Tapi ana agak ini mesti komplot Khalid Samad dengan depa. Bolehlah Khalid Samad jadi PJ Selangor. Ana takutlah kalau Khalid Samad jadi PJ. takut dia bukak banyak rumah urut lagi! Ait, kenapa YB cakap macam tu? Ana taulah, ana dengan dia selalu pegi 'CAKUAT' kat kedai Ronnie. Hehehehehehe.

Itu ajelah yang ana nak bagitau kat Tukang Screw. Pandai-pandailah anta nak screw sebab ana dah naik menyampah dengan puak-puak Terengganu-Kelantan ni. Macamlah hebat sangat.

Habis terlondeh kain gombang Tukang Screw mendengarkan celoteh dua orang YB parti bulan ni. Nampaknya sesama mereka pun memang tak dapat nak sebulu, banyak sangat puak-puak dalam PAS ni. Macam puak kabilah Badwi kat Arab pulak. Apapun,, apa yang Tukang Screw dapat simpulkan resolusi mesyuarat tersebut ialah:

1. Nik Aziz nak sangat diadakan EGM untuk bersihkan PAS daripada pemimpin yang tak sesuai dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat dan lebih mementingkan kerjasama dengan UMNO.

2. Untuk selamatkan pelakon-pelakonn utama yang nak sangat kerjasama dengan UMNO maka Hassan Ali terpaksa dikorbankan hingga ditubuhkan satu Lembaga Siasatan Khas PAS untuk menyiasat PAS Selangor.

3. Hampir semua AJK PAS Pusat yang tak suka dan meluat dengan Nik Aziz yang mereka lihat dah makin nyanyuk dan sebagai liabiliti dalam PAS. Nik Aziz juga gagal menghadiri mesyuarat AJK PAS Pusat sebelum ini.

4. Hadi Awang terpaksa berlakon untuk meredakan keadaan dengan membela Nik Aziz sambil menafikan wujudnya masalah dalaman sebab dia dah banyak berkomplot untuk menjatuhkan pemimpin PAS dari Kelantan yang dilihat sebagai ancaman utama pemimpin PAS dari Terengganu.

5. PAS akan mengadakan satu seminar khas untuk membincangkan masalah dalaman parti pada 7 Disember 2009 di Taman Melewar yang dilihat akan menghurai segala kekusutan tetapi sebenarnya bakal menelanjangkan PAS sendiri.

6. Yang paling menarik lagi apabila perjumpaan Hasan Ali dan Nasha dengan blogger tempoh hari dapat dihidu oleh beberapa orang pemimpin PAS yang sedang mencari sebarang rakaman yang dibuat semasa perjumpaan itu bagi menSCREW Hasan Ali dalam masa terdekat.

Nampaknya makin meriahlah suasana politik PAS dalam masa-masa akan datang. PAS dah mula dilihat seperti UMNO apabila diberi kuasa memerintah yang sebelum ini sibuk mengutuk dan mengeji UMNO. Allah itu Maha Adil, didunia inipun dah ditunjukkan tembelang dan temberang PAS. Sejarah Islam dah banyak buktikan bahawa keruntuhan empayar Islam sejak zaman bani Umaiyah, Abassiyah, Delhi, Moghul dan banyak lagi berpunca daripada mereka-mereka yang bertopengkan agama untuk mencapai kepentingan peribadi. Fikir-fikirkanlah sebelum kita menghadap Allah Rabbul Jalil. Wallahhualam!

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzztttttt. Dah kena screw.

3 comments:

Anonymous said...

macam mana bunyi murai kena scew ye?

pasti bukan macam rekod rosak yang dok berulang2.

PAS Gombak said...

betol ke bro nik aziz kena screw..ore tuo kutuk tuh pun bley kena ka..!

Anonymous said...

Betul lah tu, Kan dia yang dulu keluar, kata pening.