Thursday, November 3, 2011

PAS NEGERI SEMBILAN BERMASALAH?



Sejak Mohd Taufik Abd Ghani menggantikan Zulkifly Mohd Omar sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sejurus selepas Muktamar Agong PAS 2011 selesai, pelbagai masalah dalaman parti tersebut mula terungkai. Tukang Screw difahamkan masalah ini merupakan masalah lama berpunca daripada masalah PAS Kawasan Seremban yang berlarutan sehingga kini. Alkisah, selepas sahaja dilantik sebagai PJ, Taufik mula menyingkirkan kroni-kroni Zulkifly yang dilihat tidak seiring nada rentak tarinya. Sehingga sekarang wujud dua kem dalam PAS NS yang saling cuba jatuh menjatuhkan, perkara ini dijelaskan oleh beberapa orang kuat PAS kawasan Jelebu kepada Tukang Screw baru-baru ini. Mereka juga saling sabotaj mensabotaj aktiviti anjuran PAS kawasan dan negeri.
Terbaru, surat bantahan kepada Hanipa Maidin oleh PAS Kawasan Seremban supaya tidak hadir ke majlis ceramah di Seremban pada 7 Oktober lepas. Bantahan dibuat atas alasan Zulkifly Omar tidak menghormati dan tidak berbincang dengan YDP PAS Kawasan Seremban. Zulkifly Omar juga dituduh sering membelakangkan YDP PAS Kawasan dalam tindak tanduknya sebagai AJK PAS Pusat.
Di pihak pro Zulkifly Omar pula lain pula ceritanya, surat tohmahan kepada Taufik Ghani telah dihantar terus kepada Presiden PAS menceritakan keburukan PJ PAS baru NS. Antara tohmahan yang dibuat ialah:-
a. Taufik gagal menyiapkan bangunan PAS NS kerana terlalu asyik dengan kerja-kerja pilihan raya
b. Taufik juga telah bertindak menyerahkan DUN-DUN yang selama ini ditandingi PAS kepada PKR
c. Taufik juga mencantas dan membuang pemimpin-pemimpin PAS yang tidak sealiran dengannya walaupun mereka telah banyak berjasa kepada parti.
d. Taufik menggunakan laman Facebooknya untuk menjatuhkan pemimpin PAS NS yang tidak disenanginya
e. Meletakkan bakal-bakal calon pilihannya sendiri
f. Berhutang sebanyak RM 1000 kepada Hassan Md Taha bagi membeli buku keputusan PRU Ke-12
g. Menyeleweng duit hasil jualan T-Shirt BERSIH 2.0

Sebagai tindakbalas, Taufik Ghani akan meletakkan calon PAS selain Zulkifly Mohd Omar bagi menutup pengaruhnya yang akan menjejaskan kepimpinan beliau menerajui PAS NS. Dari maklumat yang Tukang Screw terima, ramai YDP PAS Kawasan di Negeri Sembilan tidak menyokong Taufik yang dilihat lebih megejar jawatan daripada berkhidmat kepada parti dan masyarakat. Sembang-sembang dengan kawan-kawan di Seremban dengan jelas mengatakan tidak kepada Taufik Ghani yang diibaratkan sebagai "kaduk naik junjung". Apapun, Taufik boleh mula melupakan hasrat menawan beberapa DUN lagi dan 3 parlimen yang disasarkan PAS Pusat kerana Tukang Screw percaya, penyokong dan ahli PAS NS sendiri yang akan mensabotaj anda. Jangan salahkan mana-mana pihak jika kamu gagal melaksanakan amanah.

3 comments:

Anonymous said...

PAS BUKAN SAJA BERMASALAH DI NEGERI 9 TAPI DALAM MALAYSIA LA..

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Macam mana nak memerintah ni PAS oi? Memalukan Islam dengan perangai buruk kamu sepanjang zaman. Ada hati nak gantikan UMNO, perangai pun sama dengan UMNO malah lebih hina. Tak payahlah bercita-cita nak laksanakan Hudud dengan perangai buruk kamu tu.

Panji Hijau

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK